Stackars vissa!


Snygg? Då är du smartast


Anna Anka – snygg, smart och framgångsrik.

Anna Anka – snygg, smart och framgångsrik.

Studie: Vackra har högre IQ

LONDON. Alla som tror att Anna Ankas storhet enbart byggt på hennes utseende kan lägga ner.

Nu är det bevisat – de snygga är också smartast.

En studie genomförd på London School of Economics har kommit fram till att män som klassas som fysiskt tilltalande har 13,6 poäng högre IQ än genomsnittet. För kvinnor är värdet 11,4 poäng högre.

 

Inte för att ja tycker att Anna Anka är särskilt snygg men de här tror jag fan inte på endå!

De måste ha delvis med hennes utseende o göra eftersom hon blev hemmafru innan hon blev framgångsrik!

Snygghet & smarthet lär ju inte hänga ihop...

Även om jag inte tror att de allra smartaste i mensa är särskilt héta heller. (Förmodligen en fördom från min sida)

Jag tror media fått många att få en lite fel bild av smarta människor, att dom alltid måste va så jävla nördiga.

Men finns det verkligen bara ett sätt att mäta smarthet? Dehär IQ, ja tvivlar på att det ger en bra bild av hur smart en person är, Ja tycker inte det har nått med hur man tänker och göra.. Å andra sidan kan de ju bero på att ja inte har så högt IQ! haha

 

Hursomhelst jag tror inte att det går att basera IQ på utseénde, You never know whats behind that faces!

Iallafall så kan de inte gälla alla hetingar, Om det nu är nån form av sanning i detta!  No way!

 

Dom borde lämnat lite fler exempel än just Anna Anka för hon är ju inte speciellt omtyckt :P

 

/SimpleBoy

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0